Menu główne

Strona główna
Archiwum artykułów
Artykuły tematycznie
Wyślij news'a
Tutoriale PL


Galeria

Galeria
Standard Gallery
Gold gallery
5 ostatnich prac
Prace top 10


Zasoby

Bitwy
Pliki
Linki
Ankiety
Szukaj


Fora dyskusyjne

Nasze Forum
Forum3D.pl
ilahi

Kontakt

Napisz do nas
Poleć nas
nukrox

Serwis

O Redakcji
Statystyki
Top 10
nukro

Statystyka

Otrzymaliśmy
7488271
odsłon strony od 1 maj 2003


Tutoriale w języku polskim


Tutoriale: Quick shaping - matrix extruder

Wysłany przez borys

Tak w miare szybko udało mi sie napisać krótki tutorial, prezentujący jak uzyskać efekt szklanych ramion, czyli poprostu shapes'ów, bardzo często używanych przez grafików 2D, do tworzenia różnych efektów, związanych z image processingiem. Życze miłej zabawy, w przypadku pytań i nieścisłości zapraszam na forum.





Quick shaping - efekt szklanych "gałęzi" - plik ze sceną


Krok 1:Wstawiamy do sceny gotowy obiekt pierscienia (Torus), lub kuli (Sphere), wybierając z menu: Objects>Primitive, ( ja użyłem w tym celu torus'a). Następnie zmieniamy właściwości obiektu na edytowalny naciskając "C", lub wybierając z menu:Structure>Make Editable.

Krok 2:Zmieniamy typ narzędzia Live Selection, menu:Tools>Live Selection, następnie zaznaczamy część polygonów (można oczywiście wszystkie) na obiekcie (patrz rys. po prawej). Teraz wybieramy narzędzie Extrude, menu Structure>Extrude, lub naciskamy klawisz "D". W ustawieniach tego narzędzia, Active Tool w opcji "Offset " wstawiamy wartość 40m.

Krok 3: Gdy juz użyliśmy narzędzia Extrude, wybieramy z menu: Structure>Edit Surface>Matrix Extrude. W oknie które nam sie pojawi, proponuje pozostawić standardowe wartości. Wartości które można zmienić to np. obrót "ramion" (rotate), przesunięcie (move), wielkość powiększenia (scale), steps decyduje o wysokości wysuniętych elementów. Na koniec naciskamy OK.

Krok 4: Teraz wstawiamy do sceny HyperNURBS'a, menu: Objects>NURBS>HyperNURBS. W object manager, przenosimy nasz obiekt do nurbs'a, jako niższy w hierarchi.

Krok 5: Na koniec przygotujmy odpowiedni materiał, np zielone szkło. W Material Manager, wybieramy: File>New Material. Następnie w jego właściwosciach włączamy następujące kanały: Color, Transparency, Reflection, Specular, Specular Color. W kanale kolor ustawiamy: R:0%, G:34% B:0%, brightness: 0%. W kanale Transparency: R:0%, G:34% B:0%, brightness na 100% i w opcji Refraction zaznaczamy Fresnel i Additive, i podajemy wartosc refrakcji dla szkła, czyli 1.458. Przechodzimy następnie do kanału Reflection, i wstawiamy następujące wartości: R:82%, G:98%, B:82%, brightness:30%. W kanale Specular zmieniamy Mode na plastic i wstawiamy następujące wartości: Width:61%, Height:83%, Falloff:0%, Inner Width:0%. Po ustawieniu tych wartości przechodzimy do ostatniego kanału - Specular Color i tutaj ustawiamy wartości koloru następujące: R:83%, G:100%, B:89%, brightness:100%.

Na koniec nie pozostaje nam nic jak ustawić w odpowiadający nam sposób kamere, i przystąpić do renderingu. Ważne aby w opcjach renderowania ustawić antyaliasing na best. Zachęcam do zmiany wartości ustawień szczególnie w Kroku 3, ponieważ można uzyskać bardzo zróznicowane wyniki. Ważnym elementem jest także ustalenie ilości segmentów w obiekcie przed zmiana jego właściwości na edytowalny.
P.S. Przepraszam za ew. literówki.


 
Pokrewne linki

· Więcej o Tutoriale w języku polskim
· Napisane przez borys


Najczęściej czytany artykuł o Tutoriale w języku polskim:
Dla początkujących - modelowanie


Oceny artykułu

Wynik głosowania: 3.8
Głosów: 10


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


Opcje


 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku


RSS

Użyte znaki towarowe i loga graficzne są własnością odpowiednich firm, instytucji czy osób prywatnych.
Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy oraz postów na forum, są one własnością użytkowników.
Serwis zbudowano przy wykorzystaniu systemu portalowego PHP-Nuke.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wykonanie i prowadzenie www.BORYS.org

design for firefox