Menu główne

Strona główna
Archiwum artykułów
Artykuły tematycznie
Wyślij news'a
Tutoriale PL


Galeria

Galeria
Standard Gallery
Gold gallery
5 ostatnich prac
Prace top 10


Zasoby

Bitwy
Pliki
Linki
Ankiety
Szukaj


Fora dyskusyjne

Nasze Forum
Forum3D.pl
ilahi

Kontakt

Napisz do nas
Poleć nas
nukrox

Serwis

O Redakcji
Statystyki
Top 10
nukro

Statystyka

Otrzymaliśmy
7640886
odsłon strony od 1 maj 2003


Tutoriale w języku polskim


Tutoriale: Quick shaping - spline i ExtrudeNURBS

Wysłany przez borys

Kolejny tutorial, z serii shapingów. Tym razem efekt końcowy został stworzony na podstawie spline'a i extrudeNURBS'a. Niedługo pojawi się jeszcze jeden z tej serii, ale to jeszcze chwila. Miłej zabawy, w przypadku jakichkolwiek problemów zapraszam na forum.




Quick shaping - Extrude nurbs i Star Spline


Krok 1:Wstawiamy do sceny spline'a star, wybierając z menu: Objects>Spline Primitive>Star Spline (właściwościach tego spline'a możemy ustawić np ile ramion bedzie miała gwiazda). Teraz wstawiamy kolejny obiekt, ExtrudeNURBS'a, i przenosimy spline'a do nurbs'a jako niższy w hierarchii.

Krok 2: W ustawieniach ExtrudeNURBS'a (klikamy na jego ikone dwa razy w object manager) zmieniamy następujące wartości: Movement 'Z' = 200 m, Subdivsion = 6, oraz zaznaczamy opcje Flip Normals. Pozostałe wartości pozostawiamy bez zmian (w przypadku wątpliwości patrz rys. po prawej). Następnie zmieniamy właściwości obiektu na edytowalny naciskając "C", lub wybierając z menu:Structure>Make Editable.

Krok 3: Pozmianie właściwości obiektu na edytowalny wybieramy narzędzie Matrix Extrude z menu: Structure>Edit Surface>Matrix Extrude. W oknie które nam sie pojawi, nie zmieniamy żadnych wartości, pozostawiamy standardowe. Oczywiście można dokonać zmian aby uzyskać zróżnicowane efekty, wartości które można zmienić to np. obrót "ramion" (rotate), przesunięcie (move), wielkość powiększenia (scale), steps decyduje o wysokości wysuniętych elementów. Potwierdzamy naciskając OK.

Krok 4: Teraz wstawiamy do sceny HyperNURBS'a, menu: Objects>NURBS>HyperNURBS. W object manager, przenosimy nasz obiekt do nurbs'a, jako niższy w hierarchi.

Krok 5: Aby uzyskać efekt jak poniżej, użyjemy materiałów z poprzedniego tutoriala. W Material Manager, wybieramy: File>New Material. Następnie w jego właściwosciach włączamy następujące kanały: Color, Transparency, Reflection, Specular, Specular Color. W kanale kolor ustawiamy: R:0%, G:34% B:0%, brightness: 0%. W kanale Transparency: R:0%, G:34% B:0%, brightness na 100% i w opcji Refraction zaznaczamy Fresnel i Additive, i podajemy wartosc refrakcji dla szkła, czyli 1.458. Przechodzimy następnie do kanału Reflection, i wstawiamy następujące wartości: R:82%, G:98%, B:82%, brightness:30%. W kanale Specular zmieniamy Mode na plastic i wstawiamy następujące wartości: Width:61%, Height:83%, Falloff:0%, Inner Width:0%. Po ustawieniu tych wartości przechodzimy do ostatniego kanału - Specular Color i tutaj ustawiamy wartości koloru następujące: R:83%, G:100%, B:89%, brightness:100%. Na poniższym renderze sa wstawione trzy obiekty, każdy z innym położeniem i obrócony o kilka stopni, także nałożone są materiały o zmienionych kolorach. Kolor szkła zmieniamy w kanale Transparency.








 
Pokrewne linki

· Więcej o Tutoriale w języku polskim
· Napisane przez borys


Najczęściej czytany artykuł o Tutoriale w języku polskim:
Dla początkujących - modelowanie


Oceny artykułu

Wynik głosowania: 4.4
Głosów: 5


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


Opcje


 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku


RSS

Użyte znaki towarowe i loga graficzne są własnością odpowiednich firm, instytucji czy osób prywatnych.
Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy oraz postów na forum, są one własnością użytkowników.
Serwis zbudowano przy wykorzystaniu systemu portalowego PHP-Nuke.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wykonanie i prowadzenie www.BORYS.org

design for firefox