Menu główne

Strona główna
Archiwum artykułów
Artykuły tematycznie
Wyślij news'a
Tutoriale PL


Galeria

Galeria
Standard Gallery
Gold gallery
5 ostatnich prac
Prace top 10


Zasoby

Bitwy
Pliki
Linki
Ankiety
Szukaj


Fora dyskusyjne

Nasze Forum
Forum3D.pl
ilahi

Kontakt

Napisz do nas
Poleć nas
nukrox

Serwis

O Redakcji
Statystyki
Top 10
nukro

Statystyka

Otrzymaliśmy
7689254
odsłon strony od 1 maj 2003


Tutoriale w języku polskim


Tutoriale: Ubierz Meg :)

Wysłany przez krisus

Tak naprędce napisałem tutorial o tworzeniu ubrań metodą projekcji radialnej i LoftNURBS. Metoda jest szybka i można dzięki niej uzyskać zadawalające efekty przy niewielkim nakładzie pracy :)
Zapraszam.

Krok 1:

Wstawiamy do naszej sceny obiekt Meg ( menu: Objects > Object Libary > Human Meg ). Wstawiamy również splajna Circle ( menu: Objects > Spline Primitive > Circle ) oraz LoftNURBS ( menu: Objects > NURBS > Loft NURBS ).

Krok 2:

Zaznaczamy Circle i dokonujemy rotacji względem osi X o 90 stopni. Ustawiamy go tak aby obejmował całą postać.

Krok 3:

Zaznaczamy nasz prymityw Circle i zmieniamy go na edytowalnego naciskając klawisz [e]. Teraz należy podzielić naszego spajna dzięki czemu będziemy mieli więcej punktów kontrolnych. Wybieramy z menu: Structure > Subdivide i w oknie Subdivisions wpisujemy 2.

Krok 4:

Teraz metodą kopiuj wklej dodajemy identyczne spajny. Zaznaczamy nasze Circle i stosując kombinacje klawiszy [ctrl+c] [ctrl+v] kopiujemy i wklejamy 4 lub 5 Circle'ów :) ,które ustawiamy tak jak na rysunku.

Krok 5:

Każdego splajna zaznaczamy i dokonujemy projekcji radialnej. Wybieramy z menu: Structure > Edit Spline > project... w polu Projection wybieramy Radial. Dzięki temu nasze splajny-okręgi nałożą się na obiekt Meg.

Krok 6:

Jak widać nie wszystko jest tak jakbyśmy tego chceli :P .Trzeba troszeczkę samemu poprzesuwać punktu. Można też powiększyć trochę wszystkie Circle. Ten krok zostawiam waszej inwencji.

Krok 7:

Jeśli uważacie że wszystkie spajny są już prawidłowo rozmieszczone na obiekcie Meg to wystarczy że w uporządkowanej kolejności wrzucicie wszystkie Circle na LoftNURBS'a.

Koniec.

I to już wszystko. Tą metodą można bardzo szybko stworzyć ubranko. Jeśli przeszkadza wam w procesie projekcji jakaś część ciała ( np. ręce) to możecie je po prostu zaznaczyć i usunąć a później usunąć całą Meg i z menu wybrać nową :)

Jeśli macie jakieś problemy to pytajcie!

Wasz krisus :]


 
Pokrewne linki

· Więcej o Tutoriale w języku polskim
· Napisane przez krisus


Najczęściej czytany artykuł o Tutoriale w języku polskim:
Dla początkujących - modelowanie


Oceny artykułu

Wynik głosowania: 2.77
Głosów: 9


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


Opcje


 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku


RSS

Użyte znaki towarowe i loga graficzne są własnością odpowiednich firm, instytucji czy osób prywatnych.
Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy oraz postów na forum, są one własnością użytkowników.
Serwis zbudowano przy wykorzystaniu systemu portalowego PHP-Nuke.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wykonanie i prowadzenie www.BORYS.org

design for firefox