Menu główne

Strona główna
Archiwum artykułów
Artykuły tematycznie
Wyślij news'a
Tutoriale PL


Galeria

Galeria
Standard Gallery
Gold gallery
5 ostatnich prac
Prace top 10


Zasoby

Bitwy
Pliki
Linki
Ankiety
Szukaj


Fora dyskusyjne

Nasze Forum
Forum3D.pl
ilahi

Kontakt

Napisz do nas
Poleć nas
nukrox

Serwis

O Redakcji
Statystyki
Top 10
nukro

Statystyka

Otrzymaliśmy
7488268
odsłon strony od 1 maj 2003


Tutoriale w języku polskim


Tutoriale: Podrabianie dymu

Wysłany przez borys

Dosyć niedawno w prywatnych celach potrzebny był mi sposób, jak za feak'ować dym, gdy standardowy, stworzony na emiterze, kilkadziesiąt razy wydłużał czas renderingu, przy zaawansowanych opcjach oświetlenia. Metoda opisana poniżej, sprawdza się tylko w przypadku renderowania still'i w przypadku animacji, trudniej będzie "poruszyć" cząsteczki dymu.

Do wykonania poniżej opisanej sceny będziemy potrzebować plugin'a DiShaper, z paczki DiTools, można go bezpłatnie pobrać ze strony remotion w dziale download. Po jego pobraniu wystarczy ze rozpakujemy paczkę do katalogu plugins, w katalogu cinemy (wtyczka działa z wersja 8.1).

Zaczynamy:

Krok 1.Do sceny wstawiamy zwykłego plane'a, menu: Objects>Primitive>Plane, a nastepnie wstawiamy deformer Taper, menu:Objects>Deformation>Taper (więcej o deformerach pisałem już na c4d-pl.org, w serii opisów narzędzi do cinemy, który można znaleść tutaj). Teraz przenosimy deformer'a do plane'a

Krok 2.Teraz wybieramy z menu: Plugins>DiTools>DiShaper, wstawiamy obiekt pluginu do naszego plane'a jako niższy w hierarchii, tak samo jak deformer Taper. Teraz kopiujemy obiekt pluginu (klikamy w celu zaznaczenia i Ctrl+c, Ctrl+v).

Krok 3. Aby móc dokonać ustawień pluginu, będziemy potrzebowali do tego odpowiedni materiał, w tym celu w Material Manager tworzymy nowy materiał. W jego ustawieniach zaznaczmy kanały: Color, Luminance, Alpha, Specular. W kanale Color ustawiamy R,G,B=100 oraz Brightness na 80 %, w kanale Luminance także R,G,B = 100, Brightness na 41 %. Przechodzimy do kanału Alpha, tutaj wybieramy shader bhodiNUT Fusion, i klikamy edit w celu ustawienia jego właściwości. Typ (Mode) ustawiamy na Multiply, Blend na 100%, odznaczamy Invert Mask, Use Mask, Invert Output. W kanale Blend (Blend Channel) Blur Offset i Strenght ustawiamy na 0 %, Interpolation na MIP, a zamiast pliku z teksturą wstawiamy bhodiNUT Gradient, następnie klikamy edit. W właściwościach shadera ustawiamy typ z 2D-U na 2D -V, Interpolation na Cubic Knot. w miejscu ustawień kolorów, mamy trzy suwaki na dole, na pierwszym od prawej klikamy 2 razy i wybieramy z palety kolorów kolor biały, tak samo robimy w przypadku środkowego suwaka. Następnie środkowy przesuwamy maxymalnie do prawej strony i klikamy OK. Teraz w kanale Base (Base Channel) wstawiamy bhodiNUT Fresnel, pozostawiamy ustawienia Blur standardowe i klikamy Edit w celu zmiany właściwości. Przechodzimy odrazu do suwaka ustalającego kolory, dodajemy jeden suwak po prawej i przesuwamy go na 15 %. Mając 4 suwaki na 1 od lewej ustawiamy kolor czarny, na drugim biały, na trzecim szary o parametrach R,G,B = 127, na ostatnim czarny. Ustawiamy suwaki następująco: 1 - 0%, 2 - 15%, 3 - 50%, 4 - 100%; klikamy OK. W naszym materiale przechodzimy do kanału Specular, i w nim ustawiamy Width=50% Height=20%, Falloff i Inner Width= 0%, mode na Plastic. Nakładamy materiał na Plane'a.

Krok 4.Teraz ustawiamy wlasciwosci DiShaper'ów tak jak na obrazkach poniżej. Pierwszy w hierarchi to pierwszy od lewej.


Krok 5.Na koniec ustawiamy naszego deformer'a Taper aby zmieniał kształt dymu. W właściwościach zmieniamy rozmiar (Size) X,Y,Z, na 250, Mode na Unlimited, Strenght = -83%, Curvature = 100 %. Oczywiście możemu ustawić inne wartości zmiany kształtu, w zależności od potrzeb. Proponuje potestować rożne ustawienia wartości w wtyczce i deformerze, można w ten sposób uzyskać różne efekty.















Podziękowania dla Solid'a za zrobienie 5 ostatnich renderów.



 
Pokrewne linki

· Więcej o Tutoriale w języku polskim
· Napisane przez borys


Najczęściej czytany artykuł o Tutoriale w języku polskim:
Dla początkujących - modelowanie


Oceny artykułu

Wynik głosowania: 2.28
Głosów: 7


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


Opcje


 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku



Re: Podrabianie dymu (Wynik: 0)
przez Anonymous dnia 29-03-2004 | 14:39:05
Efekt fajny, niestety tutorial napisany beznadziejnie i praktycznie nie do powtórzenia z powodu braku najistotniejszych informacji. Zamiast tego autor bez sensu wypisuje domyślne parametry.



Re: Podrabianie dymu (Wynik: 0)
przez Anonymous dnia 25-05-2004 | 23:19:23
Ładne ale też mam problem , u mnie w ustawieniach pluginu DiShapera Texture Tag 1 i 2 nie mam opcji texture :). Jedynie Clear; Show In Menager; Select element; ale wszystkie nie aktywne ;). Przydałby się jeden screan z hierarchia obiektu :). Z niecierpliwością czekam na uaktulanienie tutoriala bo efekt jest niezły – pozdrawiam Housik



Re: Podrabianie dymu (Wynik: 0)
przez Anonymous dnia 20-06-2004 | 20:35:16
niezadowalające .......



Re: Podrabianie dymu (Wynik: 0)
przez Anonymous dnia 22-10-2004 | 19:31:24
co ja mam ściiągnąć ten plugin jeżeli on jest za kase jeden plik to acrobat reader drugi to jakieś foldery które dałem do katalogu plugins a i tak mi nie działają


RSS

Użyte znaki towarowe i loga graficzne są własnością odpowiednich firm, instytucji czy osób prywatnych.
Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy oraz postów na forum, są one własnością użytkowników.
Serwis zbudowano przy wykorzystaniu systemu portalowego PHP-Nuke.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wykonanie i prowadzenie www.BORYS.org

design for firefox