Menu główne

Strona główna
Archiwum artykułów
Artykuły tematycznie
Wyślij news'a
Tutoriale PL


Galeria

Galeria
Standard Gallery
Gold gallery
5 ostatnich prac
Prace top 10


Zasoby

Bitwy
Pliki
Linki
Ankiety
Szukaj


Fora dyskusyjne

Nasze Forum
Forum3D.pl
ilahi

Kontakt

Napisz do nas
Poleć nas
nukrox

Serwis

O Redakcji
Statystyki
Top 10
nukro

Statystyka

Otrzymaliśmy
7486946
odsłon strony od 1 maj 2003


Tutoriale w języku polskim


Tutoriale: Shaping 2

Wysłany przez artwork

Witajcie!!! zostałem kolejnym redaktorem stronki i na dzień dobry wrzuciłem kontynuację tutoriala z mej strony artwork.

Tym razem zbudujemy coś dziwnego metodą loftNURBS.

Shaping 2 - modelowanie za pomoca loft NURBS


Dostalem pare listów z pytaniami o "shaping" i postanowilem znowu cos naskrobac. Pomysl na to co z boku widzicie nie jest mój. Sam to gdzies znalazlem w sieci jednak juz nie pamietam gdzie. Grafika wyglada dosyc prosto jednak trzeba sie troche nameczyc by cos takiego uzyskac.

Jesli sie podoba to do dziela!!!


Krok 1:

Rozpoczynamy od dodania do naszej sceny splajnu typu kolo. Bedzie stanowil on podstawe wszystkich przekrojów obiektu loft NURBS, który za chwile utworzymy.


Krok 2:

W widoku z przodu (F4) przesuwamy kolejno wszystkie kola by uzyskac podobne rozstawienie do tego, które widac na obrazku.

Cinema standardowo utworzyla kola w plaszczyznie XY. Dla naszego przyszlego obiektu lepiej bedzie jesli zmienimy ustawienia kazdego z nich na plaszczyzne XZ - latwiej nam bedzie pózniej nimi manipulowac.


Krok 3:

Do sceny dodajemy obiekt typu loft NURBS i wrzucamy w niego wszystkie utworzone kola.


Krok 4:

Przechodzimy do widoku perspektywicznego (F1) i zaznaczajac po kolei kazde z kól skalujemy i obracamy je tak by uzyskac ksztalt, który nam bedzie odpowiadal. W tym przykladzie zrobilem dosyc cienkie konce i gruby srodek ale wszystko zalezy od tego co chcemy uzyskac. Jesli chcemy by nasz obiekt posiadal bardziej regularne ksztalty najlepiej skonstrulowac go z wiekszej ilosci kól. Na zrzucie obok mozna zobaczyc co wyszlo po skalowaniu, rotacji i przesunieciach.


Krok 5:

Kopiujemy loft NURBS'a i wklejamy kilka kopii. Im wiecej ich wkleimy tym wiecej bedzie pracy z ustawianiem ich obok siebie. Kazda z kopii przesuwamy, obracamy i zmieniamy ustawienia kól, tak by uzyskac ksztalty nie przecinajace sie swymi powierzchniami. (no chyba, ze ktos tego chce).


Krok 6:

Pozostalo nam tylko tak ustawic nasz nowy obiekt w perspektywicznym widoku by wygladal w miare ciekawie.

Naturalnie Mozemy dodac swiatla, tekstury oraz inne elementy scenografii.

Wszystko to juz zalezy od waszych pomyslów.

Jesli w opcjach renderingu zaznaczycie Alpha Channel to wyrenderowany ksztalt latwo Wam bedzie obrobic dalej w jakims programie "malarskim". Ponizej widac grafike, która zostala skomponowana w Gimpie. (loft NURBS z Cinemy reszta Gimp).


Mam nadzieje, ze Wam sie udalo dojsc do podobnych lub lepszych rezultatów.

jurand

P.S. Znalazlem strone, z której pochodzi tutorial: splashchallengedotcom
serdecznie polecam, jako ze znajduje sie tam pare ciekawych rzeczy.


 
Pokrewne linki

· Więcej o Tutoriale w języku polskim
· Napisane przez artwork


Najczęściej czytany artykuł o Tutoriale w języku polskim:
Dla początkujących - modelowanie


Oceny artykułu

Wynik głosowania: 4.52
Głosów: 19


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


Opcje


 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku


RSS

Użyte znaki towarowe i loga graficzne są własnością odpowiednich firm, instytucji czy osób prywatnych.
Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy oraz postów na forum, są one własnością użytkowników.
Serwis zbudowano przy wykorzystaniu systemu portalowego PHP-Nuke.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wykonanie i prowadzenie www.BORYS.org

design for firefox