Menu główne

Strona główna
Archiwum artykułów
Artykuły tematycznie
Wyślij news'a
Tutoriale PL


Galeria

Galeria
Standard Gallery
Gold gallery
5 ostatnich prac
Prace top 10


Zasoby

Bitwy
Pliki
Linki
Ankiety
Szukaj


Fora dyskusyjne

Nasze Forum
Forum3D.pl
ilahi

Kontakt

Napisz do nas
Poleć nas
nukrox

Serwis

O Redakcji
Statystyki
Top 10
nukro

Statystyka

Otrzymaliśmy
7488360
odsłon strony od 1 maj 2003


Tutoriale w języku polskim


Tutoriale: Quick shaping - landscape i Matrix Extruder

Wysłany przez borys

3-ci, ale zapewne nie ostatni tutorial z serii abstract'ów. Pisze sie szybko i sa banalne w wykonaniu, efekty natomiast przydaja sie do image processingu czy nawet do elementów graficznych na stronach www.



Ostatnio dużo osób, szczególnie na gadu-gadu, molestowało mnie o napisanie tutoriala, z serii abstract, prezentujacego, jak stworzyc popularny dla witryn www, motyw tła. Efekt uzyskuje sie bardzo szybko i prostymi metodami (nie liczac czasu renderingu).

Zaczynamy od wstawienia do sceny obiektu Landscape. Następnie przechodzimy do jego własciwosci (zakładka attributes). Tutaj zmieniamy troche jego wielkosc i ilosc segmentów. Rozmiar zmiejszamy do 200 na 200 metrów, wysokosc bez zmian. Nastepnie ilosc segmentow wysokosci i glebnokosci obiektu na 200 (w standardowym uzyciu tego obiektu w ten sposob zwiekszamy dokladnosc terenu). Wartosc Rough Furrows zmniejszamy do 25 procent.

Po zatwierdzeniu zmian, powyższych modyfikacji, zmieniamy wlasciwosci obiektu na edytowalny. Teraz wybieramy z menu:Structure>Edit Surface>Crumple. Pozostawiamy standardowe wlasciwosci i klikamy OK. Na koniec pozostaje nam wybrać znane juz z poprzednich tutoriali tej specyfikacji narzedzie, a mianowicie Matrix Extruder, menu: Structure>Edit Surface>Matrix Extruder. To czy pozostawicie standardowe parametry czy tez zmienicie pozostawiam do waszego wyboru. Po wybraniu i klikniecu OK, nawet na bardzo szybkich komputerach chwile musimy poczekac. Obiekt wyjsciowy mam od 0,5 mln polygonów w gore, i ew praca na nim wymaga bardzo duzeju cierpliwosci. Na koniec dajemy dowolny shader na nasz obiekt i renderujemy (czas renderingu przy wlaczonym AA na best jest naprawde dlugi). Poniżej mozecie zobaczyc jaki efekt uzyskalem poprzez standardowe parametry matrix extruder.


 
Pokrewne linki

· Więcej o Tutoriale w języku polskim
· Napisane przez borys


Najczęściej czytany artykuł o Tutoriale w języku polskim:
Dla początkujących - modelowanie


Oceny artykułu

Wynik głosowania: 4.5
Głosów: 4


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


Opcje


 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku


Przepraszamy, komentarze dla tego artykułu są niedostępne.
RSS

Użyte znaki towarowe i loga graficzne są własnością odpowiednich firm, instytucji czy osób prywatnych.
Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy oraz postów na forum, są one własnością użytkowników.
Serwis zbudowano przy wykorzystaniu systemu portalowego PHP-Nuke.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wykonanie i prowadzenie www.BORYS.org

design for firefox