Menu główne

Strona główna
Archiwum artykułów
Artykuły tematycznie
Wyślij news'a
Tutoriale PL


Galeria

Galeria
Standard Gallery
Gold gallery
5 ostatnich prac
Prace top 10


Zasoby

Bitwy
Pliki
Linki
Ankiety
Szukaj


Fora dyskusyjne

Nasze Forum
Forum3D.pl
ilahi

Kontakt

Napisz do nas
Poleć nas
nukrox

Serwis

O Redakcji
Statystyki
Top 10
nukro

Statystyka

Otrzymaliśmy
7693916
odsłon strony od 1 maj 2003


Tutoriale w języku polskim


Tutoriale: Piłka nożna

Wysłany przez borys

Tak naprędce przetłumaczyłem taki dosyc prosty tutorial, przeznaczony jeszcze dla wersji Cinema 6.1, zapewne będzie on dobrą zabawą do początkujących użytkowników cinemy. W najbliższym czasie będe tłumaczył wiecej tutoriali, a Jurand bedzie pisał nowe, jeżeli ktoś widział w sieci bardzo ciekawy tutorial i chciałby go zobaczyć po polsku prosze o kontakt



Download:Tutorial w formacie PDF / Plik ze sceną

Do stworzenia modelu w cinemie do ver 6.3 potrzebny będzie plugin C++ SDK,
do pobrania tutaj, a tutaj znajdziecie pełna dokumentacje.
Modelowanie piłki futbolowej


Ponieważ na zewnątrz robi sie coraz cieplej i każdemu powoli przychodzi ochota na sport, postanowiłem przetłumaczyc prościutki tutorial opisujący jak zrobic piłke futbolową.

Krok 1: Tworzymy Platonic Object wybierając z menu:Objects>Primitive>Platonic.

Krok 2: Klikamy dwa razy na ikonie objektu w object manager aby zmienic jego ustawienias. Ustawiamy typ na C60-Buckyball i klikamy OK. Następnie zmieniamy obiekt na edytowalny w menu Structure>Make Editable, lub poprostu "C".

Krok 3: Przechodzimy do edycji polygonów menu: Tools>Polygons i zaznaczmy wszystkie menu :Selection>Select All albo Ctrl+A.

Krok 4: Oddzielamy wszystkie poligony, menu Structure>Subdivide w Subdivision wpisujemy wartość 1 i klikamy OK.

Krok 5: Wybieramy narzędzie Extrude z menu: Structure>Extrude w oknie Active tool wstawiamy wartość 10 stopni w Maximum Angle. Klikamy apply pozostawiajac wartosc offset równą 5m.

Krok 6: Tworzymy teraz HyperNURBS'a z menu: Objects>NURBS>HyperNURBS i metodą przeciągnij i upuść w object manager'e przenosimy obiekt Platonic do Nurbsa.

Krok 7: Tworzymy deformer Spherify wybierając z menu: (w wersji cinemy do 6.3) Plugins>CINEMA4DSDK>C++ SDK - Spherify a starszych wersjach czyli od 7.1 menu: Objects>Deformation>Spherity i wrzucamy go do HyperNurbsa. Ważne jest aby wewnątrz nurbsa obiekt Platonic był pierwszy w hierarchi od deformera (tzn był wyżej). Klikamy dwa razy na ikonie Spherify w object manager i zmieniamy ustawienia: radius na 100m i klikamy OK.

Krok 8: Na koniec można lekko wygładzić model dodając smoothing tag. Zaznaczmy obiekt Platonic w object manager wybieramy także w object manager File>New Tag>Smoothing Tag i klikamy OK.

Miłego kopania ! ! !


 
Pokrewne linki

· Więcej o Tutoriale w języku polskim
· Napisane przez borys


Najczęściej czytany artykuł o Tutoriale w języku polskim:
Dla początkujących - modelowanie


Oceny artykułu

Wynik głosowania: 4.21
Głosów: 14


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


Opcje


 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku


RSS

Użyte znaki towarowe i loga graficzne są własnością odpowiednich firm, instytucji czy osób prywatnych.
Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy oraz postów na forum, są one własnością użytkowników.
Serwis zbudowano przy wykorzystaniu systemu portalowego PHP-Nuke.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wykonanie i prowadzenie www.BORYS.org

design for firefox