Menu główne

Strona główna
Archiwum artykułów
Artykuły tematycznie
Wyślij news'a
Tutoriale PL


Galeria

Galeria
Standard Gallery
Gold gallery
5 ostatnich prac
Prace top 10


Zasoby

Bitwy
Pliki
Linki
Ankiety
Szukaj


Fora dyskusyjne

Nasze Forum
Forum3D.pl
ilahi

Kontakt

Napisz do nas
Poleć nas
nukrox

Serwis

O Redakcji
Statystyki
Top 10
nukro

Statystyka

Otrzymaliśmy
7488361
odsłon strony od 1 maj 2003


Tutoriale w języku polskim


Tutoriale: Jak tworzyc VRML w Cinemie v8.5, krok po kroku...

Wysłany przez borys

Jak tworzyc VRML w Cinemie v8.5, krok po kroku...




















































Link do sciagniecia pluginu Cortona.
...lub zapasowy link.


Elementy i plik wynikowy z tutoriala (paczka .ZIP 2.5 MB).


Przydatne informacje:

Niniejszy tutorial pisany jest z myślą o Cinemie4D w wersji 8.5 i przeglądarce/plug-inie VRML-2 Cortona 4.2 używanym łącznie z przeglądarką taką jak np: Firefox 0.10.1, Mozilla 1.7.3 czy Safari 1.2.5. Z tego powodu pominiętych jest wiele możliwości, które mogłyby się pojawić w wypadku użycia nowszego programowania (np: Cinema4D w wersji od 9.2 eksportuje VRML z NURBSami - jednocześnie ciągle następuje ewolucja samego VRMLa - ostatnio np: powstała do celów projektu ARCO odmiana o nazwie X-VRML) w związku z tym nie należy oczekiwać, że powyższy tekst wyczerpuje ten temat.

Robiąc statyczny czy animowany model i zakładając jako docelowe medium dystrybucji zakładamy użycie VRML-2 warto pamiętać, że przykładowo:
- nie zadziała nam PLE (animacja punktów węzłowych bryły)
- animacja może mieć FPS wyłącznie w zakresie 5-25
- nie zadziała nam animacja parametrów takich jak np: kąt widzenia kamery
- mija się z celem umieszczanie animowanych (materiał wideo) tekstur
- nie zapamiętane zostaną zmiany cech tekstury, jej położenia, trybu mapowania, przywiązania do selekcji, itp.
- z góry można odpuścić jaką kolwiek wolumetrykę światła
- nie uzyskasz żadnych cieni rzutowanych (jedna bryła ocienia drugą)
- nie zadziała Target Expression, ani też inne Tagi z grupy Expression (animacja po ścieżce itp).
- nie zadziałają też tekstury proceduralne, bump map, alpha,...
- wygląd animacji u odbiorcy może różnić się w wyniku zastosowania różnych kart grafiki (np: znacznie gorszą jakość obrazu daje NVIDIA GeForce FX 5200 Ultra w porównaniu z ATI Radeonem 9600 - który za to działa troszke wolniej - co się zauważa dopiero przy naprawdę duuuużych dokumentach).

VRML nie jest jednolitym standardem - w takim rozumieniu polecenia VMRL 1 nie stanowią podzbioru VRML 2 czyli nie każda przeglądarka w standardzie 2 otworzy pliki w wersji 1.


 
Pokrewne linki

· Więcej o Tutoriale w języku polskim
· Napisane przez borys


Najczęściej czytany artykuł o Tutoriale w języku polskim:
Dla początkujących - modelowanie


Oceny artykułu

Wynik głosowania: 0
Głosów: 0

Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


Opcje


 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku


RSS

Użyte znaki towarowe i loga graficzne są własnością odpowiednich firm, instytucji czy osób prywatnych.
Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy oraz postów na forum, są one własnością użytkowników.
Serwis zbudowano przy wykorzystaniu systemu portalowego PHP-Nuke.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wykonanie i prowadzenie www.BORYS.org

design for firefox