Menu główne

Strona główna
Archiwum artykułów
Artykuły tematycznie
Wyślij news'a
Tutoriale PL


Galeria

Galeria
Standard Gallery
Gold gallery
5 ostatnich prac
Prace top 10


Zasoby

Bitwy
Pliki
Linki
Ankiety
Szukaj


Fora dyskusyjne

Nasze Forum
Forum3D.pl
ilahi

Kontakt

Napisz do nas
Poleć nas
nukrox

Serwis

O Redakcji
Statystyki
Top 10
nukro

Statystyka

Otrzymaliśmy
7640439
odsłon strony od 1 maj 2003


Tutoriale w języku polskim


Tutoriale: Null Object i Xpresso

Wysłany przez borys

Krótki tutorial, opisujący podstawy używania Xpresso, autorstwa Ciememen'a

Czyli jak bardzo użyteczny jest NullObject i jak napisać pierwszy skrypt w Xpresso.

1. Na początek utwórz obiekt typu NullObject i zmień jego nazwę na "Pudelko". Następnie utwórz obiekt typu Cube i wciągnij go w Object Manager pod obiekt "Pudelko". Zmień w obiekcie Cube następujące parametry: P.Z = 50 oraz Size.Z = 100. Utwórz także osobny obiekt typu NullObject i nazwij go "Cel".



2. Wybierz obiekt "Pudelko" i z menu File/Cinema 4D Tags/Xpresso. Pojawi się okno edytora skryptu Xpresso Editor.



3. Przeciągnij obiekty "Pudełko" i "Cel" z Object Manager do Xpresso. Następnie kliknij na czerwony kwadrat przy nazwie "Pudełko" i wybierz Coordinates/Global Position/Global Position. Tak samo postąp z obiektem "Cel".



4. Z rozwijanego menu po lewej stronie wybierz węzeł Math:Add, który zostanie wstawiony do skryptu. Połącz węzły przeciagając czerwone korpki z węzłów obiektów "Cel" i "Pudełko" odpowiednio do niebieskich kropek w węźle Math.




5. W węźle Math zmień parametry na Data Type = vector oraz Function = Substract.



6. Utwórz węzły Vactor2Matrix, Matrix2HPB, Reals2Vector i połącz je w tej kolejności.



7. Utwórz węzły Distance oraz Formula. Do wejść Distance przeciągnij wyjścia tak jak w punkcie 4 w przypadku węzła Math. Pamiętaj, że tu też liczy się kolejność. W węźle Formula zmień Formula = $1/100.



8. Na koniec przeciągnij jeszcze raz z Object Manager obiekt "Pudelko" do skryptu i z koleji dodaj wejścia Scale.Z i Global Rotation. Połącz jest z węzłami odpowiednio Formula i Reals2Vector.




9. Wróć do widoku i "pomachaj" trochę obiektem "Cel".



Plik c4d

Tutorial demonstruje prostotę tworzenia skryptów Xpresso, a także ważne cechy NullObject. Po przejściu wszystkich kroków przyjżyjcie się co dokładnie zmienia się w parametrach obiektu "Pudełko" a co pozostaje zupełnie nie zmienione w obiekcie Cube. Ten patent pozwoli wam w łatwy sposób stworzyć łatwą do zmodyfikowania belkę albo coś podobnego.

Proszę o uwagi do powyższego tutoriala, jeżeli są jakieś niajasności chętnie je wyjaśnie.


 
Pokrewne linki

· Więcej o Tutoriale w języku polskim
· Napisane przez borys


Najczęściej czytany artykuł o Tutoriale w języku polskim:
Dla początkujących - modelowanie


Oceny artykułu

Wynik głosowania: 4.25
Głosów: 4


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


Opcje


 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku



Re: Null Object i Xpresso (Wynik: 0)
przez Anonymous dnia 20-04-2005 | 23:08:49
Jesteś bogie uświadom to sobie :) czekam na wiecej podobnych tutków, poziom omawiania poszczególnych kroków jest w sam raz :)

pozdro.


RSS

Użyte znaki towarowe i loga graficzne są własnością odpowiednich firm, instytucji czy osób prywatnych.
Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy oraz postów na forum, są one własnością użytkowników.
Serwis zbudowano przy wykorzystaniu systemu portalowego PHP-Nuke.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wykonanie i prowadzenie www.BORYS.org

design for firefox