Menu główne

Strona główna
Archiwum artykułów
Artykuły tematycznie
Wyślij news'a
Tutoriale PL


Galeria

Galeria
Standard Gallery
Gold gallery
5 ostatnich prac
Prace top 10


Zasoby

Bitwy
Pliki
Linki
Ankiety
Szukaj


Fora dyskusyjne

Nasze Forum
Forum3D.pl
ilahi

Kontakt

Napisz do nas
Poleć nas
nukrox

Serwis

O Redakcji
Statystyki
Top 10
nukro

Statystyka

Otrzymaliśmy
7640451
odsłon strony od 1 maj 2003


Cinema4D


Wydarzenia: MAXON zapowiada program CINEMA 4D R13

Wysłany przez dskiba

Następna generacja upraszcza animację postaci, dodaje możliwości stereoskopowe i fizyczny rendering

1. sierpnia 2011, Friedrichsdorf, Niemcy – dziś MAXON prezentuje CINEMA 4D w wersji R13 – następną generację w tej dziedzinie. Aplikację, która jest leaderem w zakresie grafiki 3D, efektów wizualnych i renderingu. Całkowicie nowe narzędzia do animacji postaci, zintegrowane możliwości tworzenia obrazów stereoskopowych, fizyczny rendering oraz możliwość współpracy równoległej wielu osób nad jednym projektem to tylko niektóre cechy nowego programu. Wersja 13 programu CINEMA 4D powstaje w 25. rocznicę powstania firmy MAXON i umożliwia twórcom 3D na całym świecie produkcję najwyższej jakości obrazów do wszechstronnego zastosowania. Jak wspomina założyciel oraz dyrektor generalny firmy MAXON, Harald Egel, najbardziej owocnym rokiem w działalności firmy był rok 2010. Dodaje on też, że współczesne środowiska pracy charakteryzują się wzrostem udziału zdalnej pracy, pracą na różnych platformach oraz tworzeniem coraz większej ilości materiałów 3D.

„CINEMA 4D R13 jest doładowana licznymi udoskonaleniami, które mogą sprostać wielopłaszczyznowej współpracy użytkowników, z jaką stykamy się dziś na co dzień.” mówi Harald Egel „Artyści zainteresowani rozszerzeniem swoich możliwości będą kochać nowe narzędzia do animacji postaci. A rendering fizyczny oraz stereoskopia to bardzo ważny element w tworzeniu immersyjnego środowiska.”

Najważniejsze zmiany w CINEMA 4D R13

MAXON oferuje cztery wersje programu CINEMA 4D, z czego każda jest dostosowana do potrzeb różnego rodzaju odbiorców. Narzędzia i funkcje wymienione poniżej NIE są dostępne w każdej konfiguracji.

Nowy, ulepszony Engine renderingu
Artyści cyfrowi dążą do nieustannej poprawy jakości swoich obrazów. Nowa wersja CINEMA 4D oferuje liczne ulepszenia w zakresie fotorealizmu:

Rendering fizyczny: Tworzenie fotorealistycznych obrazów jest obecnie łatwiejsze niż kiedykolwiek. Bazuje ono na właściwościach realnych obiektywów i kamer i pozwala dokładnie obliczyć rozmycie w ruchu, głębię ostrości oraz zniekształcenia soczewek w zależności od długości ogniskowej, przysłony oraz czasu naświetlania.

Efektywne rozproszenia podpowierzchniowe: obecnie można z powodzeniem odtworzyć materiały półprzezroczyste, takie jak mleko, skóra czy wosk, a nowy shader rozproszeń podpowierzchniowych jest dostępny dla obu engine’ów do renderingu.

Nowe filtry antyaliasingu: Antialiasing jest obecnie o wiele lepszej jakości dzięki algorytmom Mitchella i Gaussa.

Stereoskopowa praca
Możliwości stereoskopowe dodane do wersji R13 w ten sposób, aby możliwe było ich płynne zastosowanie na różnych rodzajach mediów.

Stereoskopowa konwersja kamery: Umożliwia użytkownikom kontrolę i łatwą konwersję pomiędzy trybem równoległym, według osi, bez osi oraz trybem stereoskopowym

Stereoskopowy podgląd obrazów:Obrazy stereoskopowe można oglądać bezpośrednio w edytorze 3D, przy pomocy metod: anaglif, z przeplotem, przesłona i strona po stronie.

Opcje renderingu stereoskopowego: pozwalają użytkownikom na łatwy rendering połączonych obrazów stereoskopowych, lub też na rendering osobnych obrazów każdej z kamer 3D.

Obsługa Przeglądarki obrazów: przeglądanie animowanych renderingów stereo, dopasowanie paralaksy i eksportowanie renderingów jako połączonych lub bez łączenia.

Łatwiej dostępne narzędzia animacji postaci
Nowy zestaw narzędzi animacji postaci upraszcza cały proces tworzenia szkieletu. Eliminuje on techniczne problemy, jakie były wcześniej związane z animacją postaci i umożliwia szybkie animacje wszelkiego rodzaju postaci.

Nowy obiekt "Postać": zawiera automatyczne tworzenie szkieletu, co upraszcza proces konstruowania i przypisywania szkieletu do postaci. Zawarto liczne przykładowe wzorce, które można następnie dopasować do własnych postaci.

Nowy system CMotion: pozwala użytkownikom na tworzenie własnych i stosowanie parametrycznych cykli chodzenia opartych na zdefiniowanych cyklicznych ruchach. Można sprawić, że postacie zaczną chodzić wzdłuż splajnu lub po terenie a także ręcznie decydować, gdzie postać ma postawić stopę. Funkcja ta może być zintegrowana z postacią lub też przypisana do dowolnego obiektu w scenie.

Nowy system mięśni: CINEMA 4D R13 pozwala na dowolnie definiowane mięśnie. Mięśnie te można przytwierdzać do wielu połączeń w obrębie szkieletu. Uwzględniają one także deformacje skóry podczas rozciągania i przesuwania.

Nowy deformer zderzeń: zniekształca powierzchnie w oparciu o zderzenia i umożliwia postaciom na interakcję ze środowiskiem wokół nich.

Ulepszenia organizacji pracy, modelowania i animacji
CINEMA 4D jest znana z niesamowitej prostoty obsługi. Przy pomocy ulepszonej nawigacji oraz licznych usprawnień interfejsu można wykonywać różne zadania w sposób bardziej efektywny.

System nawigacji: nowa nawigacja oparta o położenie kursora automatycznie ustala punkty POI (charakterystyczne) dla obracania, przesuwania i skalowania obrazu w oparciu o kliknięty punkt na ekranie. Prędkość ruchu kamery jest zawsze płynna i dopasowana do sceny, niezależnie od odległości od punktu POI. Pozwala to na intuicyjną nawigację wokół dowolnego obiektu w scenie.

Klawisze: pozwalają na aktywację narzędzia tylko wtedy, gdy jest wciśnięty skrót klawiszowy i następnie umożliwia powrót do poprzedniego narzędzia.

Nowy interfejs splajnów: atrybuty danych splajnów można edytować o wiele bardziej precyzyjnie przy pomocy dodatkowych typów splajnów i możliwością oglądania splajnów w osobnym dużym oknie.

Wskaźnik lokalizacji: nowy wskaźnik, który informuje o lokalizacji wybranych obiektów poza aktywnym widokiem.

Manipulacja powierzchniami: oferuje liczne elastyczne opcje w trybie nieskończonych osi, które pozwalają użytkownikowi na rozpoczęcie manipulacji z dowolnego punktu i łatwe przyciąganie powierzchni do innych obiektów w scenie. Oś obrotu może teraz dodatkowo wyświetlać obrót przegubowy, co w łatwy sposób wizualizuje sytuacje, w których może zaistnieć blokada przegubu. Można także przekształcać wiele obiektów równocześnie – indywidualnie, a nie jako grupę.

Ulepszenia animacji: w oparciu o opinie użytkowników wprowadzono wiele drobnych usprawnień działania animacji. Poprawia to efektywność pracy i obejmuje między innymi klamry, lepszą edycję krzywych, markery, itp.

Efektywność działania
Profesjonalni artyści 3D tworzą w różnych miejscach, często przemieszczając się i pracując na różnych platformach. Płynna współpraca między nimi oraz możliwość wymiany danych to podstawa sukcesu.

Obiekty XRef: poszerzenie możliwości oraz efektywności dzięki plikom Xref, które można w pełni osadzić w pliku aktualnie edytowanym. Obiekty Xref można dzięki temu teksturować, animować oraz dodawać do nich wyrażenia lub symulacje w obrębie pliku podstawowego. Znakomite ułatwienie w pracy grupowej.

Ulepszona integracja C.O.F.F.E.E. oraz języka skryptów Pyton: ulepszono menadżery do wymienionych narzędzi, co daje programistom i twórcom oprogramowania elastyczne i programowalne narzędzie do nowych zadań i zastosowań. Pluginy Python oraz skrypty obecnie pojawiają się obok tych utworzonych w C++ oraz C.O.F.F.E.E.

Obsługa nowych formatów plików: artyści mają obecnie mieć dostęp do jeszcze większej ilości plików. Pliki wieloprzejściowe można teraz zapisywać w kilku kanałach w pojedynczym pliku OpenEXR. Popularny format FBX oraz COLLADA zostały zaktualizowane i są teraz o wiele bardziej przyjazne i elastyczne.

Wymiana z After Effects: integracja z programem Adobe After Effects jest teraz nieporównanie lepsza – łącznie z obsługą 29.97fps, markerem linii czasu oraz obiektami sceny.

Różne cechy poprawiające produktywność
Wersja R13 oferuje wiele cech, które poprawiają produktywność, w tym całe mnóstwo nowych shaderów i o wiele więcej.

Wymagania systemowe
Zalecany system operacyjny to Windows XP, Vista lub 7, zalecane procesory to Intel lub AMD z obsługą SSE2.

Dla systemów Mac OS X 10.5.8 lub nowszych praca na komputerach Mac (procesory Intel), 1024 MB RAM, napęd DVD. Wspierane jest do 256 wątków. Standardowa instalacja z dysku DVD zajmie około 2.5GB na dysku twardym.

Ceny, dostępność oraz możliwości upgrade’u
CINEMA 4D oraz BodyPaint 3D w wersji R13 będą wprowadzone do sprzedaży we wrześniu 2011 przez firmę MAXON oraz autoryzowanych dealerów. Klienci z wykupioną umową serwisową (MSA) ważną co najmniej do 2 września automatycznie otrzymają aktualizację. Klienci, którzy nie mają umowy serwisowej, mogą ją zakupić do końca sierpnia 2011 i otrzymają wtedy bezpłatną aktualizację. Nowi klienci, którzy zakupią program od dziś do końca sierpnia 2011 automatycznie otrzymają umowę serwisową MSA opłaconą na 1 rok (pierwsze 12 miesięcy). Ceny oraz informacje na temat upgrade’u są dostępne w firmie IT Serwis.

Informacje o programie CINEMA 4D MAXON CINEMA 4D to profesjonalny pakiet narzędzi 3D oferujący wszystko, czego można potrzebować do tworzenia najwyższej klasy obrazów 3D – od filmów i spotów telewizyjnych, poprzez zastosowania w dziedzinie architektury, gier, multimediów, design oraz inżynierii. Tworzony przez ponad dwadzieścia lat program oferuje fascynującą jakość obrazu oraz intuicyjny, łatwy w obsłudze interfejs, który łączy profesjonalizm oraz artyzm na wszystkich poziomach zaawansowania. CINEMA 4D oferuje szybkość i produktywność, wykorzystując ostatnie osiągnięcia w technologii komputerowej. Program oferuje różne konfiguracje dopasowane do indywidualnych potrzeb różnych segmentów rynku 3D.

Informacje o firmie MAXON Centrala firmy znajduje się w miejscowości Friedrichsdorf w Niemczech. Firma MAXON Computer to deweloper profesjonalnych narzędzi do modelowania 3D, renderingu, malowania i animacji. Zdobywające liczne nagrody programy CINEMA 4D oraz BodyPaint 3D są intensywnie użytkowane na całym świecie do tworzenia rewelacyjnych efektów wizualnych w filmach, programach TV, grach komputerowych, ilustracji medycznych, wizualizacji architektonicznych oraz w projektowaniu przemysłowym. Firma MAXON posiada oddziały w Niemczech, USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Japonii. Produkty MAXON są dostępne bezpośrednio na stronie internetowej oraz poprzez sieć dystrybutorów na całym świecie. Firma oferuje specjalne rabaty cenowe dla wszelkich instytucji edukacyjnych. Firma obchodzi 25-lecie swojego istnienia w gronie całej społeczności świata 3D do końca roku 2011. Więcej informacji możesz uzyskać na stronie www.maxon.net


 
Pokrewne linki

· Więcej o Cinema4D
· Napisane przez dskiba


Najczęściej czytany artykuł o Cinema4D:
Porcja wiadomości z świata CG 20/09/2013


Oceny artykułu

Wynik głosowania: 5
Głosów: 2


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


Opcje


 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku


RSS

Użyte znaki towarowe i loga graficzne są własnością odpowiednich firm, instytucji czy osób prywatnych.
Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy oraz postów na forum, są one własnością użytkowników.
Serwis zbudowano przy wykorzystaniu systemu portalowego PHP-Nuke.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wykonanie i prowadzenie www.BORYS.org

design for firefox